LSI MAKS2
Lokalny System Informatyczny LSI MAKS2 jest narzędziem informatycznym przeznaczonym do obsługi procesu ubiegania się o środki pochodzące z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w perspektywie finansowej 2014 – 2020.
Główne zadania realizowane przez LSI MAKS2:
-
Przygotowanie i złożenie wniosku o dofinansowanie projektu lub fiszki projektu do instytucji pośredniczącej;
-
Organizacja, przechowywanie i zarządzanie dokumentami;
-
Zarządzanie użytkownikami biorącymi udział w realizacji projektów;
-
Komunikacja i korespondencja.
Wnioskodawcy ubiegający się o dofinansowanie projektu w ramach RPO WiM są zobligowani do stosowania elektronicznego formularza wniosku o dofinansowanie lub fiszki projektu zawartego w LSI MAKS2.
Pomoc w zakresie korzystania z systemu znajdziesz w zakładkach „Regulamin i instrukcje" lub „Zgłoś problem" w górnym menu systemu.
SL2014
Centralny system teleinformatyczny SL2014 wspiera realizację programów operacyjnych i projektów współfinansowanych z Funduszy Europejskich 2014-2020.
W systemie znajdują się informacje o programach, cyklu życia projektów i procesie certyfikacji. System spełnia wymogi Unii Europejskiej stawiane systemom teleinformatycznym, w tym wymogi dotyczące ułatwienia beneficjentom wymiany informacji z właściwymi instytucjami.
Centralny system informatyczny służy do:
-
obsługi projektów od momentu podpisania umowy o dofinansowanie w ramach:
-
krajowych programów operacyjnych,
-
programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej, dla których Instytucja Zarządzająca została ustanowiona na terytorium Polski,
-
regionalnych programów operacyjnych - w zależności od decyzji Instytucji Zarządzającej danym programem;
-
-
gromadzenia danych dotyczących realizacji programów operacyjnych;
-
sprawdzenia, czy wydatki poniesione przez beneficjentów są prawidłowe i zgodne z prawem krajowym i unijnym (proces certyfikacji wydatków).
Dla beneficjentów najważniejszą aplikacją wchodzącą w skład centralnego systemu teleinformatycznego jest Aplikacja obsługi wniosków o płatność stanowiąca część aplikacji głównej systemu. Umożliwia dostęp do informacji o realizowanych projektach, składanie wniosków o płatność drogą elektroniczną oraz komunikowanie się z instytucją udzielającą wsparcia.
Beneficjenci uzyskują dostęp do systemu w momencie rejestracji ich umowy/decyzji o dofinansowaniu w systemie przez instytucję udzielającą wsparcia.
Logowanie do systemu odbywa się z wykorzystaniem:
-
Profilu Zaufanego,
-
bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego kwalifikowanym certyfikatem.