Powiatowy Urząd Pracy w Sieradzu  informuje, iż od dnia 1 stycznia 2022r. dla mikro i małych przedsiebiorców uruchomiony zostanie nabór wniosków o przyznanie jednorazowej dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.

 

O przyznanie dotacji ubiegać sie mogą przedsiębiorcy:
*którzy na dzień 31 marca 2021r
. prowadzili działalność gospodarczą, oznaczoną według PKD, jako rodzaj przeważającej (głównej) działalności kodami:
  56.30.Z,  93.29.Z,  93.29.A
* których przychód z tej działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w grudniu 2021r. był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w analogicznym miesiącu roku poprzedniego, lub w lutym 2020r., lub we wrześniu 2020r., lub w listopadzie 2021r.
* którzy nie zawiesili wykonywania działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 31 marca 2021r.

Dodatkowo działalność gospodarcza mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy nie może być zawieszona w dniu składania wniosku o udzielenie dotacji.

Dotacja jest udzielana jednorazowo. Wysokość dotacji nie może przekroczyć 5 tys. zł. 

Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że mikro lub mały przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji. Za datę udzielenia dotacji uznaje się dzień wypłaty środków przez PUP na konto przedsiębiorcy.
 
UWAGA:
Wniosek o udzielenie dotacji należy składać wyłącznie w formie elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl
do powiatowego urzędu pracy właściwego terytorialnie ze względu na siedzibę mikro i małego przedsiębiorcy. 
Wnioski złożone w wersji papierowej nie będą rozpatrywane.
 
Wnioski będzie można składać od dnia 01.01.2022r.
Nabór będzie trwał do dnia  15.04.2022r.
 

Spełnienie przez przedsiębiorcę warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji będzie sprawdzane przez PUP, który poinformuje przedsiębiorcę o wyniku tej weryfikacji.
Jeśli przedsiębiorca nie spełni warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji – ma obowiązek zwrotu dotacji.


Podstawa prawna: 
Dotacja udzielana jest na podstawie rozdziału 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26.02.2021r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych w skutek pandemii COVID-19 (Dz.U. poz.371, z późn. zm.), z uwzględnieniem przepisów art. 15zze4 ustawy z dnia 02.03.2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2021r. poz. 2095, z późn. zm.), co oznacza, że ustawa reguluje kwestie dotyczące dotacji, które nie zostały ujęte w rozporządzeniu.